Systeembeheer: Is er of heeft iemand documentatie over de rollen en rechten van Navision. Ik wil graag meer inzicht hebben in het geheel zoals met welk recht kan je wat doen etc.
Helaas hebben wij dat ook niet...de rollen en rechten kunnen ook per versie wijzigen. Ik heb zelf in het verleden wel eens een rapport gemaakt op basis van de relevante tabellen (gebruikersrol en toegangsrechten...). Met twee dataitems in het rapport (rol en daaronder rechten) kom je denk ik een heel eind. Bij het instellen van de rechten zijn sowieso de rechten voor 'tabledata/tabelgegevens' het belangrijkst, wellicht dat je daar nog op wilt filteren wanneer de lijst te groot wordt.
Dank voor de tip. Helaas is dit niet wat ik graag wil. Ik wil graag op papier hebben een overzicht van de tabellen enz. met daar bij wat een gebruiker kan doen wanneer hij rechten krijgt op deze tabel. Dit is volgens mij de enige manier om het verhaal rollen en rechten goed dicht te timmeren. Misschien moeten jullie me wel door verwijzen naar een hoger echelon, dan hoor ik dat graag van jullie. Pieter