Click here to view this topic.
Gunstige ROI bij implementeren Navision VS Februari 2005 Gunstige ROI bij implementeren Navision [image]/Files/21/Nucleus Research nieuwsitem feb 2005.jpg border=0 align=right align=right hspace=10 [/image] Uit onderzoek van het toonaangevende Amerikaanse onderzoeksbureau Nucleus Research blijkt dat 75% van de Microsoft Business Solutions (MBS) Axapta klanten hun investering binnen twee jaar terugverdienen. Voor Microsoft Navision, met het Amerikaanse Harger Lighting als voorbeeld, zijn de cijfers zelfs nog spectaculairder. Harger verdiende Microsoft Navision en de door ons te leveren e-Con configurator binnen 7 maanden terug met een Return on Investment van maar liefs 191 procent! De belangrijkste conclusie van de Return on Investment (ROI) rapporten is dat u MBS Navision snel uw totale investering kunt terugverdienen. Opvallend was dat door de invoering van de Microsoft ERP software vrijwel direct een aantal kosten omlaag werden gebracht en verbeteringen in het proces zichtbaar waren, zoals de directe afname van de voorraadkosten, de reductie op personeelskosten en de hogere leverbetrouwbaarheid. Om een positieve ROI te kunnen bewerkstelligen moet volgens Nucleus Research wel aan een aantal randvoorwaarden voldoen. Zo dient er een gedegen selectietraject plaats te vinden en voldoende commitment bij medewerkers en management aanwezig te zijn. Ook dient de implementatie uitgevoerd te worden door een gekwalificeerde partner, zoals dVision met negen jaar implementatieervaring en alle werknemers gecertificeerd zijn.